Klachten over VanEck Beheerd Indexbeleggen

VanEck doet haar uiterste best om de dienstverlening af te stemmen op uw wensen. Lukt dat in uw ogen niet en hebt u een klacht?
Neemt u dan contact op met de klachtenservice via beheerdindexbeleggen@vaneck.com.

Een klacht indienen

U kunt uw klacht indienen per e-mail. Geeft u in uw communicatie duidelijk aan dat het een klacht betreft en waar uw klacht precies over gaat. Wij kunnen uw klacht dan snel voor u in behandeling nemen en afhandelen volgens onze officiële klachtenregeling.

Wat verstaan wij onder een klacht?

Een door een klant geuite klacht over de dienstverlening van VanEck Beheerd Indexbeleggen.

Wie kunnen een klacht indienen?

U kunt een klacht indienen indien u klant bent bij VanEck Beheerd Indexbeleggen.

Waar kunt u een klacht indienen?

Om ons in staat te stellen uw klacht efficiënt te onderzoeken, dienen klachten zo dicht mogelijk bij de betreffende gebeurtenis of het onderwerp te worden ingediend. Uw klacht moet de volgende informatie bevatten:

  • Uw naam en adres;
  • De datum waarop uw zaak of zaak zich heeft voorgedaan;
  • Het product of de dienst met betrekking tot de klacht; en
  • Wat is er gebeurd en hoe bent u beïnvloed.

Als u in contact staat met een klantrelatiebeheerder, moeten uw vragen of klachten telefonisch of per e-mail aan de klantrelatiebeheerder worden gericht. Daarnaast wordt u verzocht een schriftelijke klacht per e-mail te sturen naar complaints-europe@vaneck.com of als brief naar het volgende adres:

VanEck Asset Management B.V.
Barbara Strozzilaan 310
1083 HN Amsterdam
Nederland

Wat gebeurt er met uw klacht?

De directie en complianceafdeling van VanEck zal de volgende stappen ondernemen:

  • Bevestig de ontvangst van de klacht binnen 5 werkdagen aan de Klager;
  • Interview de manager van de medewerker die verantwoordelijk was voor uw zaak of zaken;
  • Indien nodig meer informatie vragen aan de verantwoordelijke medewerker;
  • U indien nodig om meer informatie te vragen;
  • Beoordeling van alle informatie en afweging van de argumenten van beide partijen;
  • Nemen van een definitief standpunt;
  • U binnen 15 werkdagen schriftelijk te informeren over ons standpunt en te motiveren waarom wij tot dit standpunt zijn gekomen;
  • U tijdig op de hoogte te brengen indien intussen blijkt dat wij niet binnen 15 werkdagen een standpunt kunnen innemen en de redenen voor de vertraging toe te lichten en wanneer u ons standpunt kunt verwachten;

Wanneer krijgt u reactie op uw klacht?

De directie bevestigt u binnen vijf werkdagen dat uw klacht in behandeling is genomen. Binnen vijftien werkdagen ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw klacht. Als tussentijds blijkt dat we niet binnen de afgesproken tijd een standpunt kunnen innemen, sturen wij u tijdig een bericht. In dit bericht geven we de reden aan waarom de behandeling is vertraagd en wanneer u ons standpunt kunt verwachten.

Wat kunt u doen als wij uw klacht ongegrond verklaren?

  • Gaat uw klacht over een financieel product of een financiële dienst? Dan kunt u uw klacht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID) neerleggen. U kunt uw klacht melden bij het KIFID via www.KIFID.nl of telefonisch (0900) 355 2248 (0900-FKLACHT). De termijn voor het indienen van een klacht bij het KIFID is op de website van het KIFID terug te vinden.

Waarom deze klachtenregeling?

VanEck biedt financiële producten aan en verleent financiële diensten. Wij willen dat u tevreden bent met onze producten en onze dienstverlening. Deze klachtenregeling geeft u de mogelijkheid uw eventuele onvrede te uiten. Wij zoeken vervolgens een passende oplossing. Deze klachtenregeling is te beschouwen als de interne klachtenregeling zoals bedoeld in de Wet op het financieel toezicht. De regeling geldt voor:

  • VanEck Asset Management B.V.

Klachten die geen betrekking hebben op een financiële dienst of een financieel product als bedoeld in de Wet op het financieel toezicht, worden ook volgens bovenstaande klachtenregeling behandeld.

Kifid

Lukt het niet om uw klacht naar tevredenheid op te lossen, dan kunt u zich wenden tot het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

VanEck Asset Management B.V. is de beheerder van het (Paraplu-)fonds VanEck  ETFs N.V. VanEck  ETFs N.V. is een UCITS. Zowel de beheerder als het fonds zijn opgenomen in het register dat wordt gehouden door de Autoriteit Financiële Markten. VanEck  ETFs N.V. volgt aandelen en obligaties indices. Voor meer informatie over het fonds verwijzen wij naar het prospectus en de Essentiële beleggersinformatie te vinden op de website van VanEck.

VanEck Beheerd Indexbeleggen

Wij helpen u graag.

Bel: 088 – 1600 480
Mail: beheerdindexbeleggen@vaneck.com

Bel of stuur ons een e-mail voor het maken van een gratis oriëntatieafspraak