U kunt uw klacht indienen per e-mail. Geeft u in uw communicatie duidelijk aan dat het een klacht betreft en waar uw klacht precies over gaat. Wij kunnen uw klacht dan snel voor u in behandeling nemen en afhandelen volgens onze officiële klachtenregeling.
Een door een klant geuite klacht over de dienstverlening van VanEck Beheerd Indexbeleggen.
U kunt een klacht indienen indien u klant bent bij VanEck Beheerd Indexbeleggen.
Om ons in staat te stellen uw klacht efficiënt te onderzoeken, dienen klachten zo dicht mogelijk bij de betreffende gebeurtenis of het onderwerp te worden ingediend. Uw klacht moet de volgende informatie bevatten:
Als u in contact staat met een klantrelatiebeheerder, moeten uw vragen of klachten telefonisch of per e-mail aan de klantrelatiebeheerder worden gericht. Daarnaast wordt u verzocht een schriftelijke klacht per e-mail te sturen naar complaints-europe@vaneck.com of als brief naar het volgende adres:
VanEck Asset Management B.V.
Barbara Strozzilaan 310
1083 HN Amsterdam
Nederland
De directie en complianceafdeling van VanEck zal de volgende stappen ondernemen:
De directie bevestigt u binnen vijf werkdagen dat uw klacht in behandeling is genomen. Binnen vijftien werkdagen ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw klacht. Als tussentijds blijkt dat we niet binnen de afgesproken tijd een standpunt kunnen innemen, sturen wij u tijdig een bericht. In dit bericht geven we de reden aan waarom de behandeling is vertraagd en wanneer u ons standpunt kunt verwachten.
VanEck biedt financiële producten aan en verleent financiële diensten. Wij willen dat u tevreden bent met onze producten en onze dienstverlening. Deze klachtenregeling geeft u de mogelijkheid uw eventuele onvrede te uiten. Wij zoeken vervolgens een passende oplossing. Deze klachtenregeling is te beschouwen als de interne klachtenregeling zoals bedoeld in de Wet op het financieel toezicht. De regeling geldt voor:
Klachten die geen betrekking hebben op een financiële dienst of een financieel product als bedoeld in de Wet op het financieel toezicht, worden ook volgens bovenstaande klachtenregeling behandeld.
Lukt het niet om uw klacht naar tevredenheid op te lossen, dan kunt u zich wenden tot het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
VanEck Asset Management B.V. is de beheerder van het (Paraplu-)fonds VanEck ETFs N.V. VanEck ETFs N.V. is een UCITS. Zowel de beheerder als het fonds zijn opgenomen in het register dat wordt gehouden door de Autoriteit Financiële Markten. VanEck ETFs N.V. volgt aandelen en obligaties indices. Voor meer informatie over het fonds verwijzen wij naar het prospectus en de Essentiële beleggersinformatie te vinden op de website van VanEck.
Wij helpen u graag.
Bel: 088 – 1600 480
Mail: beheerdindexbeleggen@vaneck.com
Bel of stuur ons een e-mail voor het maken van een gratis oriëntatieafspraak